2/04/2008
Η διαφορά μεταξύ Web Designer και Πραγματικού χρήστη.
2/04/2008 05:07:00 μ.μ.
|
Αναρτήθηκε από
Nick Fassolas
Από τον Νίκο Φασόλα – Creative Director / Web designer
Οι web designers έχουμε μια φυσικά, διαστρεβλωμένη άποψη του πώς βλέπουμε και αντιλαμβανόμαστε τις ιστοσελίδες.
Ο τρόπος που κοιτάζουμε τις σελίδες δεδομένου το ότι τις σχεδιάζουμε, είναι πολύ διαφορετικός από το πώς χρησιμοποιούνται στον πραγματικό κόσμο από τους πραγματικούς χρήστες.
Για να δημιουργήσουμε σχέδια που λειτουργούν στον πραγματικό κόσμο, πρέπει να εκτιμήσουμε τον τρόπο που θα χρησιμοποιηθούν πραγματικά.
Πώς οι σχεδιαστές εξετάζουν και βλέπουν τις ιστοσελίδες:
Πώς οι χρήστες χρησιμοποιούν τις ιστοσελίδες:
Αυτές είναι θεμελιώδεις και ογκώδεις διαφορές!
Ο τρόπος με τον οποίο, εμείς ως σχεδιαστές, προσεγγίζουμε τις ιστοσελίδες είναι σχεδόν εξωγήινος, αν όχι αλλόκοτος, σε σχέση με τον τρόπο που τις προσεγγίζει ο κοινός χρήστης.
Αυτός είναι πιθανώς και ο κύριος λόγος για τον οποίο τόσοι πολλοί ιστοχώροι σχεδιάζονται άσχημα (άλλος ένας είναι τα deadlines των σχεδιαστών).
Όποτε οι web designers κοιτάζουμε ένα σχέδιο η αντίληψή μας γι ‘αυτό αλλάζει. Επιπλέον, κοιτάζουμε πραγματικά, σαν εξετάζουμε ένα έργο της τέχνης.
Αρχίζουμε να παρατηρούμε τις λεπτές διαφορές που δεν είχαμε δει στην αρχή. Αρχίζουμε να εκτιμάμε το παιχνίδι μεταξύ των διαφορετικών χρωμάτων, των υλικών και των στρωμάτων από τα οποία αποτελείται ένα σχέδιο.
Εάν μείνουμε σε αυτό για αρκετή ώρα (πράγμα που συνήθως συμβαίνει) θα σταματήσουμε ουσιαστικά να κοιτάζουμε την ιστοσελίδα! ως προς τι προσφέρει στον χρήστη, καθώς βυθιζόμαστε ακόμη περισσότερο στις λεπτομέρειες του σχεδίου.
Εδώ συμβαίνει το κλασικό, «είδαμε το δέντρο αλλά χάσαμε το δάσος!».
Οι Επιπτώσεις της «βαθύτερης οπτικής» των σχεδιαστών:
Τι θα έπρεπε να κάνουμε;
Προκειμένου να δημιουργήσουμε πιο αποτελεσματικά web designs, φιλικότερα προς το κοινό μάτι θα πρέπει να γίνουμε πιο συμπονετικοί απέναντι στους χρήστες του Παγκόσμιου Ιστού που τις βλέπουνε.
Για να γίνει αυτό πρέπει να αρχίσουμε να φερόμαστε έξυπνα σε τρία βασικά σημεία του σχεδιασμού:
1. Να αντιλαμβανόμαστε το περιβάλλον της πραγματικής χρήσης μίας ιστοσελίδας (δηλαδή, ποιοι το βλέπουν, τι θέλουν να κάνουν κλπ)
2. Να λαμβάνουμε υπόψιν τις συνήθειες που υιοθετούν οι χρήστες προκειμένου να δουν και να αντιμετωπίσουν τα σχέδια που εμείς φτιάχνουμε.
3. Να σκεφτούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε τους χρήστες να κοιτάξουν με επιτυχία, με ομαλότητα και με άνεση τις ιστοσελίδες που σχεδιάζουμε.
Αυτά τα τρία σημεία είναι βασικά και συνοψίζουν με ουσιαστικό τρόπο αυτό που χρειάζεται να κάνουμε εμείς οι σχεδιαστές για να τους βοηθήσουμε.
Πώς να σχεδιάζουμε για τον παγκόσμιο Ιστό:
Πρέπει να σχεδιάσουμε με γνώμονα το πώς πραγματικά βλέπουν οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν τον Ιστό τις ιστοσελίδες που σχεδιάζουμε, και όχι το πώς σκεφτόμαστε εμείς ότι θα έπρεπε να τις βλέπουν.
Η ουσία του σχεδιασμού δεν πρέπει να είναι να μετατρέψουμε σε σχεδιαστές τους χρήστες αλλά να τους βοηθήσουμε να βρουν αυτό που ζητάνε και κάνοντας αυτό ίσως καταφέρουμε και να τους επιμορφώσουμε σε κάποια σημεία που αφορούν το σύγχρονο design.
Αν πάλι κάποιος web designer δεν θέλει να αποδεχτεί κάτι τέτοιο, του συνιστώ να φτιάχνει ότι θέλει και να τα παρουσιάζει σε ένα προσωπικό του portfolio! και να πει και σε μας τους υπόλοιπους designers να μπαίνουμε και να ξεχνιόμαστε με τις ώρες πάνω στο πώς σχεδίασε αυτό το υπέροχο (για εμάς) web design!
Οι web designers έχουμε μια φυσικά, διαστρεβλωμένη άποψη του πώς βλέπουμε και αντιλαμβανόμαστε τις ιστοσελίδες.
Ο τρόπος που κοιτάζουμε τις σελίδες δεδομένου το ότι τις σχεδιάζουμε, είναι πολύ διαφορετικός από το πώς χρησιμοποιούνται στον πραγματικό κόσμο από τους πραγματικούς χρήστες.
Για να δημιουργήσουμε σχέδια που λειτουργούν στον πραγματικό κόσμο, πρέπει να εκτιμήσουμε τον τρόπο που θα χρησιμοποιηθούν πραγματικά.
Πώς οι σχεδιαστές εξετάζουν και βλέπουν τις ιστοσελίδες:
- Εκτιμάμε την ισορροπία, το βάθος, την αφθονία, και τις εκπλήξεις.
- Απολαμβάνουμε τα σχέδια, το γραφιστικό σκέλος της ιστοσελίδας και γενικότερα το design.
- Εκτιμάμε την original παρουσίαση ακόμη και αν διαφέρει από το δικό μας σχεδιαστικό στιλ.
- Κοιτάζουμε επίμονα και με ένταση στην οθόνη για αρκετή ώρα.
Πώς οι χρήστες χρησιμοποιούν τις ιστοσελίδες:
- Κινούνται γρήγορα επειδή δεν επιθυμούν να κοιτάζουν την οθόνη για πολλή ώρα.
- Είναι ανυπόμονοι - τείνουν να κλικάρουν στην πρώτη ελπιδοφόρο σύνδεση, και συχνά δεν περιμένουν τις σελίδες να εμφανιστούν ολόκληρες πριν πάνε σε άλλες.
- Δεν επιθυμούν να διαβάσουν το κείμενο, απλά το κοιτάζουν ανιχνευτικά ψάχνοντας για ενδείξεις πάνω σε αυτό που θέλουν.
- Ψάχνουν για πράγματα που θα τους βοηθήσουν να κάνουν αυτό που θέλουν να κάνουν!
Αυτές είναι θεμελιώδεις και ογκώδεις διαφορές!
Ο τρόπος με τον οποίο, εμείς ως σχεδιαστές, προσεγγίζουμε τις ιστοσελίδες είναι σχεδόν εξωγήινος, αν όχι αλλόκοτος, σε σχέση με τον τρόπο που τις προσεγγίζει ο κοινός χρήστης.
Αυτός είναι πιθανώς και ο κύριος λόγος για τον οποίο τόσοι πολλοί ιστοχώροι σχεδιάζονται άσχημα (άλλος ένας είναι τα deadlines των σχεδιαστών).
Όποτε οι web designers κοιτάζουμε ένα σχέδιο η αντίληψή μας γι ‘αυτό αλλάζει. Επιπλέον, κοιτάζουμε πραγματικά, σαν εξετάζουμε ένα έργο της τέχνης.
Αρχίζουμε να παρατηρούμε τις λεπτές διαφορές που δεν είχαμε δει στην αρχή. Αρχίζουμε να εκτιμάμε το παιχνίδι μεταξύ των διαφορετικών χρωμάτων, των υλικών και των στρωμάτων από τα οποία αποτελείται ένα σχέδιο.
Εάν μείνουμε σε αυτό για αρκετή ώρα (πράγμα που συνήθως συμβαίνει) θα σταματήσουμε ουσιαστικά να κοιτάζουμε την ιστοσελίδα! ως προς τι προσφέρει στον χρήστη, καθώς βυθιζόμαστε ακόμη περισσότερο στις λεπτομέρειες του σχεδίου.
Εδώ συμβαίνει το κλασικό, «είδαμε το δέντρο αλλά χάσαμε το δάσος!».
Οι Επιπτώσεις της «βαθύτερης οπτικής» των σχεδιαστών:
- Ο χρήστης δεν μπορεί να κινηθεί εύκολα μέσα στις ιστοσελίδες
- Δεν μπορεί να πάρει την πληροφορία για την οποία βρέθηκε στο site
- Ζαλίζεται από την πολύ κίνηση και τα απίστευτης λεπτομέρειας ΕΦΕ!
- φεύγει από το την ιστοσελίδα με ένα συναίσθημα χαμηλής αυτοεκτίμησης γιατί δεν κατάφερε να βρει την σελίδα της επικοινωνίας!
Τι θα έπρεπε να κάνουμε;
Προκειμένου να δημιουργήσουμε πιο αποτελεσματικά web designs, φιλικότερα προς το κοινό μάτι θα πρέπει να γίνουμε πιο συμπονετικοί απέναντι στους χρήστες του Παγκόσμιου Ιστού που τις βλέπουνε.
Για να γίνει αυτό πρέπει να αρχίσουμε να φερόμαστε έξυπνα σε τρία βασικά σημεία του σχεδιασμού:
1. Να αντιλαμβανόμαστε το περιβάλλον της πραγματικής χρήσης μίας ιστοσελίδας (δηλαδή, ποιοι το βλέπουν, τι θέλουν να κάνουν κλπ)
2. Να λαμβάνουμε υπόψιν τις συνήθειες που υιοθετούν οι χρήστες προκειμένου να δουν και να αντιμετωπίσουν τα σχέδια που εμείς φτιάχνουμε.
3. Να σκεφτούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε τους χρήστες να κοιτάξουν με επιτυχία, με ομαλότητα και με άνεση τις ιστοσελίδες που σχεδιάζουμε.
Αυτά τα τρία σημεία είναι βασικά και συνοψίζουν με ουσιαστικό τρόπο αυτό που χρειάζεται να κάνουμε εμείς οι σχεδιαστές για να τους βοηθήσουμε.
Πώς να σχεδιάζουμε για τον παγκόσμιο Ιστό:
Πρέπει να σχεδιάσουμε με γνώμονα το πώς πραγματικά βλέπουν οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν τον Ιστό τις ιστοσελίδες που σχεδιάζουμε, και όχι το πώς σκεφτόμαστε εμείς ότι θα έπρεπε να τις βλέπουν.
Η ουσία του σχεδιασμού δεν πρέπει να είναι να μετατρέψουμε σε σχεδιαστές τους χρήστες αλλά να τους βοηθήσουμε να βρουν αυτό που ζητάνε και κάνοντας αυτό ίσως καταφέρουμε και να τους επιμορφώσουμε σε κάποια σημεία που αφορούν το σύγχρονο design.
Αν πάλι κάποιος web designer δεν θέλει να αποδεχτεί κάτι τέτοιο, του συνιστώ να φτιάχνει ότι θέλει και να τα παρουσιάζει σε ένα προσωπικό του portfolio! και να πει και σε μας τους υπόλοιπους designers να μπαίνουμε και να ξεχνιόμαστε με τις ώρες πάνω στο πώς σχεδίασε αυτό το υπέροχο (για εμάς) web design!
Ετικέτες
Web Design
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δείτε Επίσης:
-
Τι θα συνέβαινε αν αύριο δεν υπήρχαν λεφτά; Θα πεινούσαμε; Ή θα έπρεπε να βρούμε έναν εναλλακτικό τρόπο να επιβιώσουμε; Αν τελείωνε αύριο το...
-
Πηγή : Kottke.org Σύμφωνα με τον Rich Skrenta , το Google κατασκευάζει ένα τεράστιο υπολογιστή με δικό του λειτουργικό σύστημα που όλοι στο...
-
ΠΗΓΗ: chain email Αν ποτέ κάποιος κλέφτης σας αναγκάσει να κάνετε ανάληψη από ένα ATM μηχάνημα, μπορείτε να ειδοποιήσετε την αστυνομία εισάγ...
-
Κάτι καινούργιο απο την Microsoft. Το Photosynth είναι μια καταπληκτική νέα τεχνολογία της Microsoft που θα αλλάξει για πάντα τον τρόπο που ...
-
Βλέποντας το Video απο την ταινία/Ντοκυμαντέρ του BBC "Planet Earth" Πέρνουμε αμέσως μια συγκλονιστική απάντηση στο ερώτημα "...
Ετικέτες
- Society ( 51 )
- world ( 19 )
- Interesting ( 16 )
- Technology ( 15 )
- General ( 14 )
- Humans ( 14 )
- Κοινωνία ( 14 )
- Enviroment ( 11 )
- Politics ( 11 )
- zeitgeist ( 9 )
- Web Design ( 6 )
- life ( 6 )
- universe ( 6 )
- The Venus Project ( 4 )
- culture ( 4 )
- nature ( 4 )
- Astronomy/Science ( 3 )
- Internet ( 3 )
- banking system ( 3 )
- hope ( 3 )
- music ( 3 )
- Αφύπνιση και Κατανόηση ( 3 )
- Οικονομικό Σύστημα ( 3 )
- Activism ( 2 )
- lifestyle ( 2 )
- love ( 2 )
- Κόσμος ( 2 )
- οικολογία ( 2 )
- Concert ( 1 )
- Crime ( 1 )
- Depeche mode ( 1 )
- Digital television ( 1 )
- Flash ( 1 )
- Jacques Fresco ( 1 )
- Mr.Freeman ( 1 )
- blog action day 2008 ( 1 )
- fun ( 1 )
- gadgets ( 1 )
- net neutrality ( 1 )
- niblog ( 1 )
- poverty ( 1 )
- respect ( 1 )
- rights ( 1 )
- thoughts ( 1 )
- vinyl ( 1 )
- Άνθρωπος ( 1 )
- Γνώση ( 1 )
- Ψυχολογική βία ( 1 )
- σχέσεις ( 1 )
Blog Archive
-
►
2011
(
9
)
- ► Δεκεμβρίου ( 1 )
- ► Φεβρουαρίου ( 1 )
-
►
2010
(
20
)
- ► Δεκεμβρίου ( 2 )
- ► Σεπτεμβρίου ( 4 )
-
►
2009
(
17
)
- ► Σεπτεμβρίου ( 3 )
- ► Φεβρουαρίου ( 3 )
- ► Ιανουαρίου ( 2 )
-
▼
2008
(
52
)
- ► Δεκεμβρίου ( 6 )
- ► Σεπτεμβρίου ( 2 )
-
▼
Φεβρουαρίου
(
14
)
- ΔΕΝ ισχύουν οι κλήσεις της Δημοτικής Αστυνομίας
- Blogs ο τρίτος πόλος εξουσίας... και το κακό συναπ...
- Mondex - το βιοτσιπ είναι έτοιμο!
- Ελληνική η Μακεδονία; ... Πρός Θεού !!!
- Το μυστικό σε περίπτωση ληστείας σε ΑΤΜ
- Η Ελληνική Μπλογκόσφαιρα μου θυμίζει τον στρατό
- ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ «ΤΣΑΜΟΥΡΙΑ» ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΣΟΒΟ ΜΕΣΩ CNN
- Ρώσοι επιστήμονες βρίσκονται ένα βήμα από την δημι...
- Goo OS Το νέο λειτουργικό της Google
- Παρουσίαση των ευρημάτων Ελλήνων αρχαιολόγων στη ν...
- Αχ αυτή η Ελλάδα | Save the Greek Forests!
- Η διαφορά μεταξύ Web Designer και Πραγματικού χρήστη.
- Ο κώδικας του original Sim City για το κοινό
- Το αυτοκίνητο του μέλλοντος
- ► Ιανουαρίου ( 2 )
Change The World
Ντοκιμαντέρ
Popular Posts
-
Ζούμε πάνω σε έναν πλανήτη που δημιουργήθηκε πριν από 4,5 δισεκατομμύρια χρόνια και ταξιδεύει στο διάστημα σε έναν διαρκή χορό γύρω από το...
-
Και λέω δυστυχώς γιατι αν ήμουν, το λιγότερο που θα μπορούσα να κάνω θα ήταν να μπω στο http://www.petitiononline.com/DepMd125/petition.html...
-
Ξεκινώντας σήμερα για να πάω στην δουλειά ένιωσα πιο κουρασμένος από το συνηθισμένο. Τώρα που το σκέφτομαι, έχω καιρό να ακούσω κάποιον να λ...
-
Είκοσι ένα χρόνια και δύο μήνες μετά! Aπό τον Ιούνιο του 2008, το ΚΛΙΚ ξεκινάει το καινούργιο του ταξίδι χωρίς υποχρεώσεις και χωρίς υποσχέσ...
-
Την απλοποίηση της ελληνικής γραφής ζητά ο κύπριος ευρωβουλευτής Μάριος Ματσάκης, με σχετική εισήγηση που υπέβαλε προς τον υπουργό Παιδείας...
-
Ο Πύργος στο βάθος σας θυμίζει κάτι?????
-
Από που να ξεκινήσει κανείς.......Θα προσπαθήσω.... Τα πράγματα είναι απλά...δύσκολο όμως να τα περιγράψεις σε ένα μικρό άρθρο. Λοιπόν α...
-
«Η άγνοια είναι η ρίζα από όπου προέρχονται όλα τα κακά» Πλάτων . Έχω φτάσει σε μια φάση της ζωής μου, που αυτή η φράση περνάει καθημερινά α...
-
Το όνομά μου είναι William και ενδιαφέρομαι για την κοινωνία. Είμαι φοιτητής κοινωνιολογίας και εργάζομαι στην φιλανθρωπία. Για πολλά χρόνια...
-
The European Union In 1957, the European Economic Community (European Common Market) was formed, which in 1992 changed its name to the ...
Video
Ads
Από το Blogger.
1 σχόλια :
Διαφωνώ ριζικά με την άποψη πως οι χρήστες πρέπει να διαμορφώνουν την λειτουργικότητα των σελίδων. Όπως στα περισσότερα πράγματα νομίζω πως ο χρήστης είναι ανίκανος να ξέρει τι πραγματικά τον βοηθά να λειτουργεί σωστά κατά την πλοήγηση σε ένα site. Είναι θέμα μια εκπαιδευμένης κοινότητας σχεδιαστών να καταφέρουν έναν όντος λειτουργικό τρόπο να τον "περάσουν" στον χρήστη ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει γρήγορα και παραγωγικά. Το πρόβλημα σήμερα είναι πως τα πιο πετυχημένα sites έχουν τόσες πολλές πληροφορίες που ένας σχεδιαστής δυσκολεύεται να κάνει την παρουσίασή τους καθώς και την πρόσβαση σε αυτές εύκολα. Κατά τη γνώμη μου ούτε λόγος δε πρέπει να γίνεται στο κατά πόσο ο μέσος χρήστης θα μπορούσε να έχει ιδέα στο πώς θα παρουσιαστεί όλη αυτή η πληροφορία. Αν αναλογιστούμε για παράδειγμα ένα πετυχημένο site όπως το yahoo ή το youtube πιστεύω πως είναι τόσα πολλά τα δεδομένα που οι απόψεις του κοινού χρήστη για την παρουσίαση τον πληροφοριών θα οδηγούσε με μια ψηφιακή κόλαση!!!
Δημοσίευση σχολίου